לימוד קייט סרפינג

Comments 5 by in גלישה
12 באפריל 2012
גלישת קייט סרפינג בכנרת

גלישת קייט סרפינג בכנרת

גלישת קייט סרף זהו ספורט אקסטרים יחסית חדש שהגיע לארץ רק בעשור האחרון וכבר סוחף אחריו אלפי גולשים ברחבי הארץ וכבר מעל מיליון גולשים ברחבי העולם. בגלישת קייט הגלישה מתבצעת כאשר הגולש מוריד את הקייט מול הרוח ועוצמת הרוח מושכת את הגולש ומאפשרת לו לגלוש מעל פני המים, קייט סרפינג יכול להיות ספורט מאד מסוכן אם לא מקפידים על הוראות הבטיחות ולא משתמשים בציוד קייט המתאים למשקל גוף ורמת הגלישה של הגולש. ולכן בכל העולם לומדים קייט סרפינג רק במסגרת של בתי ספר מקצועיים המתמחים בלימוד במסגרת קורס קייט סרפינג.

התנאים לגלישת קייט סרפינג מחייבים מאגר מים גדול ורוח מתאימה של בין 12 קשר ל25 קשר. ישנם גם מצנחים ייעודיים לגלישה ברוחות חלשות מאד או רוחות חזקות מאד. בישראל ניתן לגלוש בים התיכון, בכנרת ובאילת. מומלץ ללמוד במועדון גלישה המתמחה בלימוד קייט סרפינג שיוכל לתת פתרון מלא לצרכי הגולש המתחיל ומתקדם לאורך זמן ומגוון מיקומים בישראל בהתאם לעונה ולתנאי הרוח והים.

קורס קייט סרפינג אצל עמית ענברבבחירת בית הספר ללימוד גלישת קייט סרפינג זוהי הבחירה החשובה ביותר בכניסה לעולם הקייטסרף. השיקולים שצריך לקחת הם קודם כל בטיחות, בטיחות הגולש והסביבה, מטרת הגלישה היא הנאה ופציעה גופנית או נזק לציוד יפגעו משמעותית בהנאה מהגלישה. ותק וגודל בית הספר, בית ספר גדול וותיק ישאר לספק שירות ואחריות לתקופה ארוכה ולא יעלם אחרי כמה חודשים. בית ספר גדול עם הרבה מדריכים יוכל לספק שיעורי קייט במועדים נוחים יותר לתלמידים. והכי חושב בתחום הקייטסרפינג מומלץ לבחור מועדון גלישה שיתן פתרון כולל הכולל ציוד קייט ושיעורי קייט סרפינג בכל אתרי הגלישה בישראל (בים התיכון, כנרת ואילת).

המועדון הגדול והמומלץ בישראל ללימוד קייט סרפינג הוא קייט אוואי – מועדון גלישה של עמית ענבר שהיה מחלוצי גלישת הקייט בישראל ומספק פריסה ארצית נרחבת למתן שיעורי קייט והוא בית הספר הבלעדי אשר רשאי ללמד גלישה וקייט סרפינג בחוף בית ינאי שהוא החוף הבטוח ביותר ללימוד קייט סרפינג בישראל.

לימוד קייט באילת

אילת נחשבת לבירת הקייט סרפינג בישראל, באילת נושבת רוח המתאימה לגלישה ברוב ימות השנה אולם תנאי החוף הצרים מאפשרים לגלוש קייט או רוח רק בחוף אלמוג, זהו החוף המורשה היחידי לגלישה בעיר ובו מתנקזים בתי הספר וגולשי הקייט. לימוד קייט סרפינג באילת מחייב ליווי של סירת מנוע מאחר ואין רצועת חוף רחבה בה ניתן להתאמן, רצועת החוף ממנה ניתן לצאת אל הים היא באורך של פחות מעשרים מטרים ובכדי לגלוש באילת ללא ליווי של סירה צריך לצבור מיומנות של חידוד שתאפשר לגולש הקייט לצאת ולחזור אל אותה הנקודה. דרומית לחוף נמצאת שמורת אלמוג בה אסור לגלוש ושיעורי הגלישה למעשה מתבצעים בלב ים בליווי של סירה.

לימוד קייט סרף בכנרת

גלישת קייט סרפינג בכנרת

גלישת קייט סרפינג בכנרת

בחודשי הקיץ נפתחת עונת הגלישה בכנרת, ברוב הימים בשעות הצהריים מגיעה רוח מערבית מכיוון הים אשר מייצרת תנאי גלישה מצויינים לגולשים מנוסים שיודעים לחדד. שיעורי קייט בכנרת אפשריים רק בליווי סירה המאפשרת לימוד קייט בלב הימה, הסכנה הגדולה בלימוד גלישת קייט בכנרת היא היסחפות של גולש לא מנוסה לעבר החוף הסלעי שצפוי להסתיים בפציעה ואף נזק לציוד.

לימוד קייט סרפינג בים התיכון

בחופי הים התיכון תנאי גלישה טובים בעיקר במהלך עונות המעבר בה יש ימים עם רוח צפונית או דרומית המאפשרת לימוד גלישת קייט, גלישת קייט סרפינג אסורה בחופים רבים ולימוד קייט סרפינג בים התיכון וגלישה אפשריים בחופים הבאים:

לימוד קייט בחוף בית ינאי

החוף המושלם ללימוד קייט סרפינג בישראל, חוף בית ינאי הוא חוף גלישה מוכרז הכולל רצועת חול רחבה שרוחב 300 מטרים לאורך של כשלושה קילומטרים, קרקעית הים חולית ללא סלעים מייצרת את התנאים המושלמים לגולשי קייט להתחיל את דרכם. גולשי קייט מתחילים נפגעים לרוב מסלעים במים ובחוף , מבנים ומצוקים בחוף הים. לימוד קייט סרפינג בחוף בית ינאי אינו מחייב ליווי של סירה.

לימוד קייט בחוף פולג

חוף פולג הפך לחוף גלישה פופולרי מאד אבל לגולשים מתחילים הוא טומן בחובו הרבה סכנות, ישנם כמה סלעים בחוף שחלקם ממש קרובים לפני המים אבל הסכנה העיקרית לגולשי קייט סרף מתחילים הם המצוק והסלעים שנמצאים דרומית לחף פולג אליהם נסחפים הגולשים המתחילים שלא יודעים לחדד. רצועת החוף דרומית לפולג מלאה בסלעים ושוניות הבולטים מעל פני המים ויש לא מעט סיפורים על גולשי קייט מתחילים שמוצאים עצמם נגררים אל הסלעים ונאלצים לעבור אותם בדרכם אל החוף, מי שעדיין לא צבר שליטה טובה מספיק על הקייט סביר להניח שלא יגיע לחוף בלי מזכרת. מאחורי השוניות עולה המצוק של וינגייט שממשיך עד הרצליה וקייט שפוגע במצוק יכול להינזק, ולגרום בכך לפגיעה נוספת בגולש. התנהלות עם קייט מול המצוק היא מאד מטעטעת מכיוון שלרוח יש נטייה להיות בלתי צפוייה ולהפתיע את הגולש הקייט.


גלישת קייט בהרצליה

החוף היחידי בהרצליה בו מותר לגלוש הוא חוף סידני עלי – הכולל רצות חוף צרה מאד וסלעית ומאד מסוכנת לגולשי קייט, אף אחד לא גולש בחוף הזה ולא חסרות לכך סיבות.

גלישת קייטסרפינג בתל אביב

החוף המוכרז בתל אביב לגלישת קייט הוא חוף גאולה, גולשי קייט רבים פוקדים את החוף והוא צובר סכנות רבות לגולשי קייט מתחילים וגם גולשים ותיקים מוותרים על התענוג לפעמים בגלל הצפיפות במים. בחודשי הקיץ כשנפתחת עונת הרחצה החוף מתמלא באנשים בחוף ובמים ושוברי הגלים במים מלאים בסכנות לגולשי קייט מתחילים. אחת הסכנות היא פגיעה בשחיין במים או עובר אורח בחוף.

קורס קייט סרפינג

גלישת קייט סרפינג בחיפה

חוף בת גלים הוא החוף המוכרז לגלישה בעיר והוא דומה מאד למבנה החוף באילת, הכולל רצועת חוף צרה מאד ממנה ניתן לצאת ולהיכנס למים המוקפת במכשולים וסלעים המסוכנים לגולשים מתחילים

גלישת קייט סרפינג באשקלון

באשקלון חופים חוליים רחבים ויפים אבל ימי הרוח המתאימים לגלישת קייט הינם נדירים ולכן גולשי הקייט האשקלונים נוטים לטייל יחסית הרבה כדי לגלוש באילת, בכנרת או במרכז.

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *