צלילה חופשית

Comments 0 by in צלילה
11 באפריל 2012

צלילה חופשית בישראל צלילה חופשית היא צלילה מתחת לפני המים תוך כדי עצירת נשימה נקראת freediving או אפנאה, מילה שמשמעותה ביוונית ללא נשימה. במהלך צלילה חופשית הצולל אינו יכול להשתמש במיכלים או עזרים לאכסון אוויר אלא בריאות בלבד. צולל חופשי יכול להשתמש בציוד צלילה כמו סנפירים, מסיכה, שנורקל וחליפת צלילה, בתהליך ההכנה לצלילה חופשית הצולל נכנס למצב של רגיעה וחסכון בחמצן שואף אוויר לריאות וצולל למעמקים.

ספורט הצלילה חופשית הינו ספורט אתדרי לכל דבר. צוללנים חופשיים מנסים להעמיק לעומקים גדולים כמה שיותר במשך זמן ארוך ככל האפשר. אנשים רבים נמשכים לספורט הצלילה חופשית ונהנים מהשהייה בעומקים מכמה סיבות עיקריות: אין צורך בציוד צלילה כבד ומסורבל בכדי לרדת ולהינות ממעמקי הים, אחרים נמשכים לשלווה ולשקט שבקרקעית הים ויש צוללים חופשיים שנשמשכים לאתגר ולריגוש שבדייג בצלילה חופשית.

טיפים בסיסיים לצולל החופשי המתחיל

ובכן מי שנכנס לעולם הצלילה החופשית מבין מהר שהלמידה היא תהליך ארוך וכל הזמן יש עוד מה ללמוד ולדעת ולהשתפר לצוללים המתחילים ולחובבי השנירקול מצאתי את הסרטון הקצר הבא בו מופיע אומברטו פליצארי, צולל חופשי מהמפורסמים והידועים בעולם שהחזיק שיאים רבים, נותן טיפים בסיסיים לצלילה חופשית מהנה והסבר קצר על הציוד לצלילה חופשית, הסרטון הוא באיטלקית אבל יש תרגום לאנגלית והוא כולל צילומים נפלאים , מומלץ לצפות:

סגנונות צלילה חופשית

  • משקולות קבועות constant weight – סגנון הצלילה הנפוץ בעולם, בסגנון זה הצולל יורד ועולה עם כמות קבועה של משקולות תוך כדי שימוש בסנפירים או מונופין, נפוץ מאד בקרב דייגים בצלילה חופשית.
  • ללא עזרים Unassisted – תת סגנון של משקולות קבועות בו הצולל אינו יכול להשתמש בציוד עזר כמו סנפירים או חבל על מנת להעמיק ולעלות לפני הים.
  • עצירת נשימה דינמית Dynamic Apnea – המטרה בסגנון זה הינה לעבור מרחק אופקי כמה שיותר גדול מתחת למים בנשימה אחת. צולל רשאי להשתמש בסנפירים בסגנון זה על הצולל לעבור את המרחק (האופקי) הגדול ביותר מתחת למים בנשימה אחת תוך שימת דגש על כך שאף חלק בגופו לא יצא מהמים עד לסיום הצלילה.
  • צלילה חופשית Free Immersion – צלילה במשקולות קבועות בהן הצולל נעזר אך ורק במשיכה בחבל וברגליו לצורך העמקה ועלייה לפני המים
  • משקולות משתנות Variable Weight – בסגנון זה ההעמקה מתבצעת בסיוע משקולת המסייעת לשקוע ללא מאמץ על ידי הצולל עד ההעמקה לעומק המטרה בו המשקולת נשארת בקרקעית והעלייה מתבצעת על ידי משיכה בחבל או הסנפירים.
  • ללא גבולות No Limit – ללא ספק הסגנון שנחשב לאקסטרים ביותר בו הצולל מעמיק באמצעות משקולת כבדה, עוזב אותה בעומק ויכול לעלות לפני הקרקע באמצעות כל עזרים שיחפוץ כמו ניפוח מצוף ממולא אוויר, וסט מתנפח. בסגנון זה נחשב למסוכן ביותר מכל סגנונות הצלילה החופשית ובאמצעותו גם בני אדם הגיעו לעומקים הגבוהים ביותר בצלילה חופשית.
  • עצירת נשימה סטאטית Static Apnea – מטרת סגנון זה לעצור את הנשימה לזמן ארוך ביותר כאשר פני הצולל נמצאים מתחת לפני המים.

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *